En mycket bra dag

Var uppe vid sexsnåret idag och drog iväg till Lysekil för att dyka på Släggö. Men väl framme visade det sig att hela området var avstängt pågrund av segeltävlingar. Typiskt tänkte jag för jag hade ställt in mig på att leta simpor, dom finns ju inne Gullmarsfjorden också, men dom är av någon anledning lätta att hitta vid Släggö.

Nåväl, jag är inte ledsen av mig, så det var bara att ställa om för Gullmarsdykning istället. Och det var väl tur det, för det visade ju sig att det var ett lyckat beslut.

Två kanondyk, trevligt väder och äntligen lyckades jag fota en havskräfta 🙂 Och en trollkrabba fastnade visst också.

~ av Jörgen på juli 31, 2011.

Kommentera

 
